Studij traje tri akademske godine (tj. šest semestara), 180 ECTS bodova. Kandidati za upis na ovaj studijski program moraju imati završenu četverogodišnju srednju školu. Student koji u prvoj godini ostvare najmanje 54 ECTS studijskih bodova ili ako ima nepoložen jedan ispit koji nosi više od 6 ECTS bodova može upisati drugu godinu studija. Treću godinu studija može upisati samo student koji je položili sve ispite iz prve godine studija, te u drugoj godini ostvare najmanje 54 ECTS studijskih bodova ili ima nepoložen jedan ispit  koji nosi više od 6 ECTS bodova.

Glavni cilj studija je da pruži studentima znanje i vještine koje ih kvalificiraju za pristup drugom ciklusu studiju i omogućavaju im da rade kao bakalaureati matematike i informatike nastavnog smjera. Studenti tokom studija stiču znanja i kompetencije iz različitih oblasti matematike i informatike koji im omogućavaju spoznaju potrebnih matematičkih metoda i informatičkih sistema na svim nivoima integracije i to u širokom dijapazonu odgovarajućih problema. Studenti takode stiču znanja iz grupe pedagoško-psihoških i metodicko-didaktickih predmeta i tokom studija obavljaju metodičku praksu iz matematike i informatike u osnovnoj školi. Tokom prakse studenti prate pripremu i izvođenje nastave nastavnika-mentora i samostalno pripremaju i realiziraju određeni broj nastavnih sati. Zavisno od odabira izbornih predmeta studenti imaju mogućnost steći dodatna znanja iz različitih oblasti matematike, informatike ili metodike nastave.

Ishodi učenja koji su specifični za matematiku

Nositelji diplome su u stanju da:

  • formulišu i riješe probleme iz opće matematike na nivou tipičnih uvodnih kurseva iz matematike,
  • formulišu i riješe probleme iz osnova različitih oblasti teorijske matematike, kao što su analiza, algebra i geometrija, kao i osnova primijenjene matematike.

Ishodi učenja koji su specifični za informatiku

Nositelji diplome su u stanju da:

  • efikasno koriste operativne sisteme, kao i računarske aplikacije iz oblasti obrade teksta, tabelarnih proračuna i poslovne grafike, kao i neke algebarske računarske pakete,
  • analiziraju mogućnosti i metode rješavanja jednostavnijih problema uz pomoć računara,
  • kreiraju i implementiraju web stranice,
  • razviju jednostavnija programska rješenja u različitim programskim jezicima, kako bez, tako i uz primjenu objektno-orjentiranih i generičkih tehnika.

Ishodi učenja koji su specificni za izvođenje nastave nastave iz matematike i informatike

Nositelji diplome su u stanju da::

  • efikasno interpretiraju upute u nastavnim planovima i programima osnovnih škola pri planiranju casova iz matematike i informatike,
  • kombinuju razlicite nastavne metode i izvore informacija sa ciljem osiguranja kvaliteta casova iz matematike i informatike,
  • koriste razlicite tehnike vrednovanja znanja i uskladuju ih sa poucavanjem i ciljevima ucenja,
  • implementiraju jednostavne projekte iz matematike i informatike.

Generički ishodi učenja

Od nositelja diploma se očekuje da:

  • razviju vještine rješavanja problema,
  • razviju istraživačke vještine,
  • su u stanju da uspješno prenesu svoje ideje koristeći različite medije,
  • koriste računare u različitim kontekstima,
  • su u stanju da rade nezavisno kao i u timu,
  • koriste literaturu na engleskom i drugim stranim jezicima koja se odnosi na matematiku i informatiku.

Diploma bakalaureata matematike i informatike nastavnog smjera kvalifikuje nositelja za samostalno izvođenje nastave iz matematičkih i informatičkih predmeta u osnovnim školama.


Stručni naziv koji se stiče je Bakalaureat/Bachelor matematike - matematika i informatike

 

Nastavni plan i program za "Nastavnički smjer (matematika i informatika)"
(vrijedi za studente upisane od akademske 2016/17. godine)

(Nastavni planovi i programi za studente upisane do akademske 2015./2016. godine)

ŠIFRA NAZIV PREDMETA SEMESTAR I ECTS
PMAT 110 Elementarna matematika 2+2+0 4
PMAT 120 Analiza I 4+4+0 9
PMAT 130 Uvod u matematiku 3+2+0 5
PMAT 140 Linearna algebra I 3+2+0 5
CS 110 Programiranje I 2+2+2 7

ŠIFRA NAZIV PREDMETA SEMESTAR II ECTS
PMAT 160 Analitička geometrija 2+2+0 6
PMAT 170 Analiza II 4+4+0 8
PMAT 180 Elementarna teorija brojeva 2+2+0 4
CS 160 Programiranje II 3+2+2 6
PMAT 190 Linearna algebra II 3+2+0 6

ŠIFRA NAZIV PREDMETA SEMESTAR III ECTS
PMAT 210 Teorija skupova 2+2+0 4
PMAT 220 Teorija vjerovatnoće 2+2+0 4
PMAT 230 Analiza III 4+3+0 7
AMAT 210 Diferencijalne jednadžbe 3+2+0 6
AMAT 220 Numerička matematika 2+0+2 5
CS 230 Algebarski računarski paketi 2+0+2 4

ŠIFRA NAZIV PREDMETA SEMESTAR IV ECTS
AMAT 260 Statistika I 2+1+2 5
PMAT 260 Geometrija I 3+2+0 5
CS 270 Računarske mreže 2+0+2 5
PMAT 280 Kombinatorika 2+2+0 5
EDU 260 Psihologija 2+1+0 5
------------- Izborni predmet 1 ------------ min 5

ŠIFRA NAZIV PREDMETA SEMESTAR V ECTS
PMAT 310 Algebra I 3+3+0 6
CS 330 Baze podataka 3+2+0 5
CS 320 Web programiranje 2+2+0 5
PMAT 320 Kompleksna analiza I 3+3+0 6
EDU 320 Pedagogija 2+1+0 5
------------- Izborni predmet 2 ------------ min 3

ŠIFRA NAZIV PREDMETA SEMESTAR VI ECTS
EDU 390 Metodika nastave informatike 3+0+2 6
EDU 360 Didaktika 2+1+0 3
EDU 370 Metodika nastave matematike 3+2+0 6
EDU 380 Metodička praksa 1+0+2 3
CS 370 Dinamički web sistemi 2+0+2 5
PMAT 375 Projektivna geometrija 2+2+0 4
------------- Izborni predmet 3 --------------- min 3


Izborni predmeti


Zašto studirati matematiku?


Matematika kao naučna discipina djeluje fascinirajuće i nalazi se na vrhu piramide znanja. Predstavlja skup ideja koje su i same za sebe lijepe i dovoljne da zaokupe ljudsku pažnju. Bez matematike skoro da i nije moguće zamisliti ni jednu ozbiljnu naučnu disciplinu.

Matematika zauzima veoma važno mjesto u savremenoj nauci gdje se često veoma složeni i teški problemi rješavaju svođenjem na matematičke izraze, formule i jednačine čijim rješavanjem se dolazi do rješenja.

Mogućnosti zaposlenjaza svršene studente Odsjeka za matematiku su brojne, tako da gotovo svi studenti odmah po završetku studija brzo nalaze zaposlenje. Najboljim studentima se nudi mogućnost zaposlenja na Fakultetu. Studenti nastavnog smjera veoma lako pronalaze zaposlenje kao nastavnici ili profesori matematike i/ili informatike u osnovnim i srednjim školama, a studentima ostalih smjerova nudi se veliki broj mogućih mjesta gdje mogu naći zaposlenje izvan prosvjete, među kojima su: banke, softwareske kuće.

Možda, uz značaj matematike i informatike, o kojima je do sada bilo riječi postoji samo još jedan, ne manje važan razlog, zašto studirati matematiku: Matematičari i informatičari su rijetki stručnjaci koji i danas bez problema nalaze posao.